Modernizare drumuri de interes local

Primăria comunei Săcelu a finalizat documentațiile tehnice (Proiect tehnic, detalii de execuție, caiete de sarcini etc.) pentru realizare a trei obiective de investiții care vizează modernizarea rețelei de drumuri de interes local, precum și a punții carosabile din punctul Pilsiu.

Modernizarea drumurilor comunale DC78 si DC58 presupune asternerea unei îmbrăcăminți din beton asfaltic. Sistemul rutier va avea următoarea structură:

  • 4 cm strat de uzură din beton asfaltic BA 16;
  • 6 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis BAD 25;
  • 15 cm strat de fundatie din piatra sparta;
  • 20 cm strat de fundati din balast.

Profilul transfersal, in aliniament, are urmatoarele caractistici geometrice: 4,5 m parte carosabila si 2z x 0,5 m acostamente. Pe langa structura rutiera se vor executa: santuri si rigole perate, podete tubulare, lucrari de decolmatare a podetelor existente.

Modernizarea drumurilor de interes local presupune modernizarea urmatoarelor drumuri: drumul vicinal DV6, drumul vicinal DV8, drumul stradal DS5, drumul vicinal DV16, drumul vicinal DV23 si drumul vicinal DV20. Structura rutiera proiectata:

I. PENTRU TRONSOANELE EXISTENTE PIETRUITE:

  • 4,00 cm strat de uzura din BA16 rul 50/70 conf. SR EN 13108-1;
  • 5,00 cm strat de legatura din BAD22,4 leg 50/70, conf. SR EN 13108-1;
  • 15,00 cm strat de piatra sparta,conform SR EN 13242 si STAS 6400;
  • 25,00 cm strat de balast, conform SR EN 13242 si STAS 6400;
  • 12,00 cm strat forma, (pietruire existenta), conform STAS 12253.

II. PENTRU TRONSOANELE EXISTENTE DIN PAMANT:

  • 4,00 cm strat de uzura din BA16 rul 50/70, conf. SR EN 13108-1;
  • 5,00 cm strat de legatura din BAD22,4 leg 50/70, conf. SR EN 13108-1;
  • 15,00 cm strat de piatra sparta,conform SR EN 13242 si STAS 6400;
  • 25,00 cm strat de balast, conform SR EN 13242 si STAS 6400;
  • 12,00 cm strat forma, conform STAS 12253.

III. PENTRU REALIZAREA CASETELOR RUTIERE:

  • 4,00 cm strat de uzura din BA16 rul 50/70conf. SR EN 13108-1;
  • 5,00 cm strat de legatura din BAD22,4 leg 50/70, conf. SR EN 13108-1;
  • 15,00 cm strat de piatra sparta,conform SR EN 13242 si STAS 6400;
  • 25,00 cm strat de balast, conform SR EN 13242 si STAS 6400;
  • 15,00 cm strat forma, conform STAS 12253.

Alte lucrari ce se vor executa: acostamente, santuri betonate si ranforsate, rigole de acostament, podete, intersectii cu drumuri laterale, accese proprietati, siguranta circulatiei.

Reabilitarea puntii carosabile Pilsiu presupune efectuarea de lucrari la podul existent pentru atingerea urmatoarelor caracteristici:

  • lungime totala pod – 24,77m
  • cota rosie – 316,10 mdMN
  • cota NAE – 314,66 mdMN
  • cota etiaj – 312,06 mdMN
  • cota intrados – 315,47mdMN

Alte lucrari ce se vor executa: rampe pe o lungime totala de 70 metri cu urmatorul sistem rutier: 10 cm piatra sparta si 30 cm fundatie balast; aparari de maluri – gabioane.

scroll to top
Sari la conținut